- Wydział Chemiczny – kierunek: technologia chemiczna; specjalność: technologie energii odnawialnej;
- Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki – kierunek: technologie kosmiczne i satelitarne; specjalności: technologie informacyjne i telekomunikacyjne w inżynierii kosmicznej i satelitarnej oraz engineering and management of space system;
- Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej – kierunek: inżynieria materiałowa; specjalność: inżynieria materiałów funkcjonalnych dla energetyki odnawialnej;
- Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska – kierunek: transport; specjalności: planowanie i zarządzanie systemem transportowym, Inteligentne systemy transportowe, infrastruktura transportu szynowego;
- Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa – kierunek: energetyka; specjalności: zaawansowane technologie energetyczne i energetyka jądrowa.
Nad tworzeniem nowych treści pracować będzie łącznie 61 nauczycieli akademickich. Projekt obejmie również m.in. zajęcia prowadzone przez praktyków, wizyty studyjne, uzupełnienie lub modyfikację bazy laboratoryjnej.
Ważną częścią projektu będzie rozwój kompetencji nauczycieli zaangażowanych w realizację procesu kształcenia na modyfikowanych kierunkach. Szkolenia dla kadry dydaktycznej będą dotyczyły kompetencji cyfrowych, na rzecz zielonej transformacji oraz projektowania uniwersalnego.
Projekt będzie realizowany od stycznia br. do października 2026 r. Kierownikiem projektu jest prof. Mariusz Kaczmarek, prorektor ds. kształcenia. Wartość projektu wynosi 6 984 910,55 zł, w tym kwota dofinansowania 6 773 495,55 zł.
Wniosek o dofinansowanie przygotowali pracownicy Centrum Analiz Strategicznych we współpracy z wybranymi wydziałami uczelni.
Dodatkowe informacje znajdują się na stronie internetowej PG w Aktualnościach.