Oferta szkoleń dla nauczycieli akademickich na rok 2022/2023
W ramach powstającego systemu certyfikacji kompetencji dydaktyczno-metodycznych nauczycieli akademickich Centrum Nowoczesnej Edukacji zaprasza kadrę akademicką PG na 62 szkolenia w 7 obszarach tematycznych:
- metodyka nauczania,
- nowe technologie w edukacji,
- neuronaukowe podstawy uczenia się,
- komunikacja,
- warsztat nauczyciela (emisja głosu, nagrywanie video, język angielski, wizualizacja treści, storytelling, team building, budowanie relacji w grupie),
- praca z grupą wielokulturową,
- dobrostan nauczyciela.
Nauczyciele mają do wyboru poziom zaawansowania w wybranej tematyce oraz czas trwania szkolenia (4, 8 lub 16 godzin). Każde szkolenie kończy się uzyskaniem certyfikatu poświadczającego zdobycie wybranych kompetencji. Szkolenia odbywają się w sali 205 w gmachu głównym. Finansowane są w ramach projektu MEiN "Doskonałość Dydaktyczna Uczelni".
Karty szkoleń oraz linki do formularzy zapisów na semestr zimowy znaleźć można na interaktywnej mapie szkoleń.
VIII Konferencja „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów” za nami
Dn. 28.09.2022 r. zakończyła się VIII ogólnopolska konferencja „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów” (eTEE) organizowana przez Politechnikę Gdańską i Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie. W tym roku obrady odbywały się w murach Politechniki Gdańskiej, organizacją wydarzenia zajęło się Centrum Nowoczesnej Edukacji.
Uczestnicy konferencji dzielili się doświadczeniem w wykorzystaniu nowych technologii, Internetu, platform do nauki w formie zdalnej, wdrażaniem VR i AR do dydaktyki akademickiej, wymieniali się wiedzą w zakresie tworzenia e-podręczników, multimedialnych zasobów edukacyjnych, aplikacji webowych, projektowania gier i grywalizacji, organizowania pracy zespołowej inżynierów, tutoringu i wdrażania metody webquestu.
W wydarzeniu wzięło udział 170 nauczycieli akademickich z 31 uczelni, w tym 11 uczelni technicznych oraz przedstawiciele biznesu i organizacji pozarządowych (8 instytucji). Konferencję otworzył JM Rektor PG prof. Krzysztof Wilde. Przez dwa dni uczestnicy wzięli udział w 2 sesjach plenarnych (4 wykłady w Auli), 2 sesjach warsztatowych (27 wystąpień równoległych), sesji plakatowej (20 plakatów) oraz kolacji integracyjnej na Dziedzińcu Fahrenheita. Nie zabrakło także głosu studentów, którzy wystąpili podczas drugiego dnia obrad. Podczas konferencji można było testować symulatory VR i ich potencjał dla edukacji. Identyfikację wizualną eTEE 2022 zaprojektował Radosław Wesołowski (CNE), a interaktywną aplikację, łączącą wszystkich uczestników konferencji motywującą do podejmowania wyzwań, zbudował Maciej Worwa (CNE).
Kolejna edycja konferencji odbędzie się we wrześniu 2023 r. w Krakowie.