Politechnika Gdańska zajęła III miejsce w Genius Universitatis 2022 – otwartym konkursie marketingowym organizowanym przez Fundację „Perspektywy”, adresowanym do wszystkich polskich uczelni, w tym również wydziałów i instytutów. W tegorocznej edycji wzięło udział 37 uczelni, a ocenionych zostało 79 projektów. Podium zdobyliśmy dzięki pomysłowi i realizacji Wirtualnego Dnia Otwartego, który odbył się 21.03.2021, w okresie pandemii i cieszył ogromną frekwencją zainteresowanych studiami na PG.
Konkurs Genius Universitatis, którego organizatorem jest Fundacja „Perspektywy”, ma na celu propagowanie nowoczesnych i nowatorskich praktyk oraz narzędzi marketingowych, stosowanych przez uczelnie przy wspieraniu rekrutacji na studia i promocji całej uczelni bądź danego wydziału/instytutu. Zgłoszenia oceniała kapituła, w której skład wchodzili eksperci marketingu pod kierownictwem prof. dr. hab. Artura Krajewskiego z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
W siedmiu kategoriach konkursowych nagrodzono w sumie 17 uczelni z całej Polski. Wirtualny Dzień Otwarty zdobył nagrodę w kategorii Event. Na podium znalazły się także: Wydział Architektury Politechniki Białostockiej oraz Akademia Górniczo-Hutnicza.
Dodatkowe informacje, w tym relację z wydarzenia, można obejrzeć na stronie internetowej PG w Aktualnościach.