Otwarty nabór projektów do programu Inkubator Innowacyjności 4.0
Do 14.03.2022 r. (godz. 9.00) potrwa drugi nabór wniosków do programu Inkubator Innowacyjności 4.0. Każdy z projektów zgłoszonych do Programu przez pracownika naukowego Politechniki Gdańskiej może uzyskać dofinansowanie do 100 tys. zł.
Informacje organizacyjne:
- wnioski mogą składać pracownicy naukowi PG;
- w przypadku studentów i doktorantów wymagane jest znalezienie opiekuna wśród kadry naukowej PG, który wejdzie w skład zespołu projektowego oraz złoży wniosek o finansowanie;
- zgłoszenia do Programu w postaci wypełnionej Karty Projektu wraz z Kosztorysem należy składać na adres: ctwt@pg.edu.pl umieszczając w tytule: „Inkubator Innowacyjności 4.0 – zgłoszenie projektu”;
- szczegółowe informacje, w tym zasady udziału i prezentacja z webinarium informacyjnego na temat Inkubatora, znajdują się na stronie Programu.
Wnioski zostaną zweryfikowane pod względem formalnym; zakwalifikowanym projektom zostanie przydzielony opiekun projektu (Broker Innowacji CTWT lub Excento), który skontaktuje się bezpośrednio z Kierownikiem Projektu.
Szanse na finansowanie mają projekty z wysokim potencjałem wdrożeniowym do przemysłu. Za realizację programu Inkubator Innowacyjności 4.0 odpowiada konsorcjum w składzie: Centrum Transferu Wiedzy i Technologii PG i spółki celowej PG – Excento.
Podsumowanie dotychczasowej realizacji Programu
Jak dotąd odbyło się 7 spotkań Komitetu Inwestycyjnego Inkubatora Innowacyjności 4.0 w ramach których zostało zatwierdzone finansowanie dla 13 projektów z Politechniki Gdańskiej i 1 projektu realizowanego przez Excento. Najwięcej projektów pochodzi w Wydziału Chemicznego (6); realizowane są również projekty z Wydziałów: Inżynierii Lądowej i środowiska (3), Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej (2), ETI (1) oraz IMiO (1). Realizacja 1 z projektów została już zakończona, zaś pozostałe wciąż trwają. Budżet z Programu przewidziany na finansowanie wszystkich zakwalifikowanych projektów wynosi ponad 790 tys. zł.
W ramach Programu przeprowadzono jak dotąd ponad 200 spotkań z przedstawicielami otoczenia gospodarczego i funduszy inwestycyjnych oraz wykonano 21 analiz, w tym: potencjału rynkowego, gotowości wdrożeniowej i wyceny wyników badań naukowych oraz prac rozwojowych. Nawiązano również 41 form współpracy (podpisane umowy licencji i świadczeń zleconych usług badawczych) pomiędzy środowiskiem naukowym a otoczeniem gospodarczym. Sfinansowano również 3 międzynarodowe zgłoszenia patentowe.
W puli Inkubatora Innowacyjności 4.0 pozostało jeszcze ponad 650 tys. zł do wykorzystania na finansowanie prac przedwdrożeniowych dla kolejnych projektów.
Dostęp do zasobów elektronicznych of firmy ProQuest
W 2022 r. został uruchomiony dostęp do zagregowanej bazy danych ProQuest Central, zawierającej bogatą kolekcję e-źródeł od renomowanych wydawców, zarówno czasopism i monografii naukowych, ale także publikacji specjalistycznych, magazynów branżowych czy raportów.
Użytkownicy Politechniki Gdańskiej w ramach subskrypcji mają również dostęp do ProQuest Dissertations and Theses Abstracts & Indexes – multidyscyplinarnej bazy abstraktowej prac magisterskich i rozpraw doktorskich (do wybranych rekordów zapewniony jest również dostęp pełnotekstowy). Baza stanowi jednocześnie oficjalne cyfrowe archiwum dysertacji Biblioteki Kongresu.
Dodatkowo, od lutego br. pula e-booków dostępnych na platformie ProQuest Ebook powiększona została o kolekcję Science & Technology, która obejmuje pozycje z obszaru nauk inżynieryjno-technicznych, ścisłych i przyrodniczych. Oznacza to nieograniczony dostęp do ponad 36 tys. tytułów z renomowanych wydawnictw, m.in.: MIT Press, Taylor & Francis, Wiley, Elsevier, Artech House, IGI Global czy Packt Publishing.
Dostęp do powyższych zasobów jest możliwy zarówno z komputerów w sieci PG, jak i zdalnie poprzez system HAN. Dodatkowe informacje oraz linki do poszczególnych baz znajdują się na stronie Biblioteki PG.
Warsztat dla pracowników PG: Planowanie i komunikacja w projektach
Trwa rekrutacja na warsztat dla pracowników PG realizowany w ramach projektu POWR 3.5. „Zintegrowany Program Rozwoju PG” – „Planowanie i komunikacja w projektach”, który odbędzie się dn. 28.02.2022 (poniedziałek) w godz. 9.00–15.00 (szkolenie stacjonarne).
Każdy uczestnik po ukończeniu szkolenia otrzyma imienny certyfikat. Program szkolenia można znaleźć na stronie projektu.
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt: szkolenia-zip@pg.edu.pl, tel. 58 348 63 54.