Letnia sesja egzaminacyjna rozpocznie się 16.06.2021 r. i odbędzie się w formie zdalnej:
- egzaminy i zaliczenia w sesji letniej odbywać się będą w formie zdalnej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej;
- w sytuacji, gdy prowadzący zajęcia chciałby przeprowadzić zaliczenie lub egzamin w formie stacjonarnej, powinien uzyskać akceptację studentów danego kierunku. Po uzyskaniu akceptacji, decyzję o stacjonarnej formule podejmuje wówczas dziekan wydziału, biorąc pod uwagę aktualną sytuację epidemiczną i możliwości sanitarne do przeprowadzenia takiego egzaminu;
- nauczyciel akademicki ma obowiązek skontaktować się ze starostą, aby ustalić sposób przeprowadzenia egzaminu, maksymalnie do 7 dni przed rozpoczęciem sesji (czyli do 9.06.2021 r.);
- w sytuacjach wyjątkowych Samorząd Studentów PG zachęca do kontaktu z Rzecznikiem Praw Studenta PG pod adresem: rps@sspg.pl;
- tryb przeprowadzenia sesji poprawkowej (zdalny, stacjonarny lub hybrydowy) nie został jeszcze ustalony; o decyzji w tej sprawie uczelnia poinformuje w osobnym komunikacie, uwzględniającym aktualną sytuację epidemiczną w kraju;
- obrony prac dyplomowych: w przypadku, gdy student chciałby obronić pracę dyplomową stacjonarnie, może uzyskać taką możliwość za zgodą dziekana danego wydziału, do którego musi zwrócić się z odpowiednim wnioskiem.
Powyższe reguły przeprowadzania sesji letniej uwzględniają zasady określone w Zarządzeniu Rektora nr 1/2021, które są zgodne z aktualnymi, powszechnymi regulacjami prawnymi, obecnie określonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Nauki z dn. 25.02.2021 r. ws. „czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19” (Dz.U. z 2021 r., poz. 363). W przypadku zmian przepisów powszechnych, mających ewentualny wpływ na zmianę powyższych zasad, zostaną one określone w drodze kolejnego zarządzenia rektora PG.